Ostrý pohled, svalnaté boky a energie k překonávání překážek – takové je SUV Subaru Outback. Už název napovídá (Outback = divočina v Austrálii), že se nejedná o žádné ořezávátko. Tento vůz se vyrábí od roku 1995 až do dnešních dní a to vždy s pohonem všech 4 kol (tzv. 4×4). Outback se vyrábí jako pětidveřový kombík nebo čtyřdveřový sedan.

Pro účel SUV se rozhodně více hodí varianta kombi. Dostatek prostoru v zavazadlovém prostoru, vyšší světlá výška a pohon všech kol – to je perfektní vůz do divokých krajin, kde nemají klasické silnice.

Historie

Outback prošel už několika modernizacemi a nejnovější verze má přídomek 4. generace. Ta se vyrábí od roku 2009 a je jednou z nejúspěšnějších. První generace z roku 1995 sjížděla z výrobní linky pouze 4 roky, poté byla nahrazena novou. Zde je důležité zmínit, že čtyřdveřový sedan se podával pouze na trzích v USA.

Outback prošel hned několika změnami jmen. Například v Japonsku se svého času jmenoval Subaru Legacy Grand Wagon. V roce 2007 dostal na tomto ostrově název Lancaster. Nakonec byl zpět přejmenován na Outback, který mu vydržel až dodnes.

Nejnovější generace

Nejnovější generace je k dispozici pouze jako pětidvéřový kříženec mezi SUV a kombi. Nabízí tak svěží kombinaci, kterou ocení spoustu praktických řidičů. Není mnoho míst, kam byste se s tímhle velikánem nedostali. Že je nasněženo a vy potřebujete vyjet na svou horskou chatu? Není problém. Pohon 4×4 se o vše postará.

V nabídce pro tento model je hned několik převodovek. Základní verzí je pětistupňová automatická převodovka. Pro náročnější řidiče, kteří chtějí plynulejší jízdu, je připravena dokonce šestistupňová převodovka – také v automatice využívající planetového převodu. Nejsofistikovanější volbou je automatická převodovka Lineartronic CVT – díky ní můžete využívat jak přesného a rychlého automatického řazení, tak přidat „ruku k dílu“ a řadit sami.

Design

Nová generace Subaru Outback byla představena na autosalonu v New Yorku v USA a stojí na stejné platformě jako sesterský model Legacy. Dostala do vínku ostře řezané tvary. Výrazným prvkem je přední maska s mohutným chromovaným grilem a protáhlými světlomety, které zasahují až do boků. Za povšimnutí stojí linie bočních oken, která se směrem dozadu pomalu svažuje a dodává vozu lehký nádech kupé. Podobného principu využil například SUV model Volvo XC60.

Potěší také prostorný interiér plný kvalitních materiálů – automobilka Subaru se opravdu vytáhla. Nenajdete zde žádné strohé a spartánské tvary, které byste čekali od závodní značky, jakou Subaru bezesporu je (či bývalo). Prim zde hraje měkký filc, kombinovaný s leštěnými plasty.

Outback už od svého představení míchá kartami v segmentu SUV a konkurence ho dozajista nenávidí za jeho prodejní úspěchy. Nejnovější generace přinesla crossover, ve kterém se snoubí výhody SUV a praktického kombíku. Uvidíme, jestli to bude stačit na rozpínavou konkurenci.