Fiesta – nikdy se nejednalo o ošklivé auto. Ale jeho nejnovější generace byla trefou do černého. Nový Ford Fiesta zabodoval především u něžného pohlaví – žen. Mnoho z nich si lehce povzdychlo, když viděli novou Fiestu kolem nich projet. Zalíbil se natolik, že velká část si ho šla dříve nebo později koupit. Takovou sílu má šmrncovní výraz, který automobilu vtisknul Ford.

Fiesta je dělaná na míru ženám. Módní vzhled, pohodlné pérování a kompaktní rozměry. Co více by si měla přát slečna, která tráví celé dny nakupováním ve městě? Tzv. „nákupní tašky“ na kolečkách (Smart apod.) jsou sice stále „in“, ale Fiesta k přitažlivému stylu přidala i dostatek prostoru. Nemusíte tak dělat kompromisy – můžete na nákupy do města vyrazit hned se 4 kamarádkami.

Design

Je to neuvěřitelné, ale Fiesta se vyrábí od roku 1976. Samozřejmě se jednalo o první generaci – ta současná je už šestá v pořadí. Svým designem se výrazně odlišila od té předchozí – do popředí se prodral kinetický design, který Ford už několik let testuje. Do dnešního dne však nebyl použit tak vhodně.

Smyslné tvary předních světlometů se elegantně snoubí se sportovně tvarovanou karosérií. Ostré hrany střídají obliny a vše hraje perfektně jako sehraný symfonický orchestr. Nová Fiesta jezdí po silnicích už 4 rokem, ale stále neztratila nic ze svého šmrncu a přitažlivosti. Design vozu částečně vychází z konceptu Verve.

Konstrukce

Ford Fiesta se vyrábí v Německu, Španělsku, Mexiku. Nově také v Thajsku a Číně, aby se minimalizovaly náklady na převoz vozů do cílových prodejen. Samozřejmě, jednotlivé typy se odlišují podle konečných požadavků zákazníků v jednotlivých zemích.

Pokud nechcete používat Fiestu pouze na nákupy módních hadříků, doporučuji vám vybrat si 5dveřovou variantu. Oceníte především pohodlný přístup na zadní sedadla (který je pochopitelně omezen v případě 3dvéřové Fiesty). Dále vás potěší dostatečně prostorný zavazadlový prostor.

Pohodlí

Nový vůz vyřešil nešvary minulých generací – žádné otlačené nohy na zadních sedadlech – všichni cestující mají dostatek prostoru. Jenom na zadních sedadlech by mohli mít někteří „dlouháni“ problém s lehce se svažující střechou. Za krásu vozu se holt platí – v tomto případě budou na újmě vyšší jedinci.

Mám jedinou výtkou proti vozu – a tou je zpracování přístrojové desky a volantu. Designéři Fordu zvolili velmi svéráznou konstrukci, která ne všem bude vyhovovat – a samozřejmě i líbit. Stříbřité povrchy v interiéru mohou být znakem extravagantnosti – někteří je však nemusí ocenit.

Pochválím širokou nabídku motorů. Vyzdvihnout musím především benzínovou „šestnácti-stovku“ Duratec Ti-VCT o výkonu 120 koní. Splňuje emisní normu EURO 5 a má nízké množství vypouštěného CO2 (134 gramů na 1 kilometr). Kombinovaná spotřeba 5,8 litru zní sice jako z pohádky, ale dá se jí dosáhnout. Jen nesmíte tolik šlapat na plyn.