Z původně čistě terénního modelu Pajero z roku 1982, se postupem času (a příchodem několika nových generací) stalo synonymum pro perfektní bezpečí cestujících a nadstandardní pohodlí.

Přestože je nové Pajero plné hi-tech hračiček, jako 12reproduktorový audio systém, stále zvládá ten nejhorší terén, který si umíte představit. Ne nadarmo Mitsubishi vysílalo své vozy na Rallye Paříž-Dakar. Všechny získané poznatky použila pro modernizaci svého Pajera.

Konstrukce

Nové Pajero se může pyšnit zesílenou samonosnou karosérií, která je podpořena přídavným rámem. Množství deformačních zón jak v přední části, tak na boku zabezpečuje maximální bezpečí všech cestujících. Také je použito i množství pasivních bezpečnostních prvků – vícefázové airbagy a další.

4. generace (tedy ta nejnovější) je na trhu už 5 let (od roku 2006) a za tu dobu si získala velkou oblibu u českých řidičů. Design, vycházející z původního modelu (1. generace) si zachoval stále své jasné rysy. Došlo k pouze modernizaci – světlomety mají líbivý tvar těsně sousedící s mohutnou mřížkovanou přední maskou. Uprostřed ní je umístěn chromovaný znak automobilky Mitsubishi.

Design

Maskulinní (a částečně zachovalé krabicoidní) tvary karosérie byly ponechány, takže nové Pajero jde v šlépějích svého předchůdce. Vysoká stavba vozu a vyšší světlá výška vychází z hlavních zásad vozů SUV. Bez jakýchkoliv poškození dokáže Pajero projet vrstvou vody vysokou 70 cm. Nájezdové úhly (34,6° pro předek a 34,3 pro zadní část vozu) jsou stále dostatečné pro překonávání přirozených překážek v přírodě.

Pohon

Mitsubishi Pajero je osazen pohonem 4WD Super Select II, který samozřejmě umožňuje pohon všech 4 kol. Jako bonus však můžete využít pohon pouze 1 nápravy – tato změna se dá provést díky sofistikované technice do rychlosti 100 kilometrů v hodině.

Ve vyšších rychlostech je z konstrukčních důvodů nemožné změnit typ pohonu. I tak se jedná o revoluční systém, který si oblíbí většina majitelů Pajero. Pro náročnější části cesty (strmé srázy v terénu apod.) je připravena redukce (speciální převod), který zajistí bezpečný a jistý „výstup“ do strmějších cest. Uzávěrka zadního diferenciálu samozřejmě u vozu 4×4 nechybí.

Interiér

Jak už bylo zmíněno, interiér nového Pajera je ve znamení těch nejkvalitnějších materiálů a prvotřídních informačních systémů. Dominantou interiéru je barevný displej ve středovém panelu, jež zobrazuje všechny potřebné informace z multimediálních systémů. Přístrojová deska má příjemné tvary a dvoubarevné provedení.

Nová generace Pajera (s menšími úpravami pro modelový rok 2012) je tím nejlepším, co japonská automobilka Mitsubishi vytvořila. Mitsubishi se sice dlouhodobě zaměřuje na sportovní/závodní vozy Lancer, ale Pajero tvoří nedílnou součást jejího portfolia a kvalitně ho prezentuje.