Outlander je na světových trzích už 5 let a za tu dobu si vybojoval poměrně úctyhodné postavení. Je synonymem pro „držák“, který jen tak nezradí. Jistě na to má vliv precizní japonská technika automobilky Mitsubishi, ale také pohon všech kol. Ten vás dostane ze sebehorších situací.

Design

Mitsubishi Outlander převzal některé designové prvky od svého menšího bratříčka Lancera. Ten odbornou i laickou veřejnost zaujal nepřehlédnutelným ostře řezaným předním dílem, který má tvar lichoběžníku.

Tento prvek se natolik zalíbil, že se stal téměř ikonickým pro vozy Mitsubishi – Outlander samozřejmě nemohl také chybět, takže při poslední modernizaci dostal také chromovaně orámované sání. V kombinaci s výraznými světlomety se Outlander stal dalším designovým skvostem v portfoliu japonské automobilky.

V dnešní unifikované době je důležité, aby se jednotlivé automobily odlišovaly a utvářely vlastní charakter. Chromovaný gril na přední masce Outlanderu působí jako třpytivý šperk. Na karoserii vozu se nachází několik chromovaných lišt, které vhodně doplňují a zjemňují mohutnost vozu.

Za povšimnutí rozhodně stojí lišta podél bočních oken, která končí v masivním D sloupku. Tento nepřehlédnutelný a zesílený sloupek je také typický prvkem pro Outlander. Je natolik osobitý, že konkurence ho začala kopírovat – mluvím zde o vozu Kia Sorento.

Elegantně se svažující střecha navozuje sportovní naturel vozu. Podobný princip použila i švédská automobilka Volvo u svého modelu XC60. Celý vůz tak dostává nádech kultivovanosti a předurčení k překonávání překážek.

Pohon

A těch se rozhodně Outlander nebojí. Pomáhá mu v tom samozřejmě sofistikovaný pohon všech kol 4WD. U některých motorizací (2.0 MIVEC – 108 kW/147 k) je v nabídce pohon pouze 2 kol (2WD).

Technofily rozhodně zaujme, že nové naftové motory Mitsubishi (označení 4N13, 4N14) mají variabilní časování sacích ventilů. Tato technologie se doposavad používala jen pro zážehové agregáty.

Technika MIVEC zajišťuje klidný chod motoru, nižší hluk jednotlivých částí a samozřejmě i vyšší spolehlivost a životnost. Tím, že se posune otevření sacího ventilu, se upravuje účinnosti spalování. Řídicí jednotka motoru tedy může upravovat spalování paliva podle aktuální situace. Čímž ovlivní nejenom účinnost, ale i přímo spotřebu motoru.

Bezpečnost

Mitsubishi Outlander dostal v hodnocení NCAP jedno z nejlepších hodnocení bezpečnosti. Vliv na to samozřejmě měly propracované deformační zóny na celém voze, ale také další pasivní prvky bezpečnosti – šestice airbagů a aktivní předpínače bezpečnostních pásů. Ohledně aktivních prvků na tom Outlander není také špatně: ABS, ASC, EBA a další bezpečnostní systémy.