Mitsubishi Lancer má základ v závodním modelu, který měl úspěchy v závodech po celém světě. Data, která byla posbírána ze všech závodů, umožnila vzniknout novou generaci Lanceru! Ostrý jako břitva – tak by se dal popsat design poslední generace Lanceru (už 9. generace).

Design

Design výrazné přídě s chromovaným okrajem přední masky byl převzat z konceptu X, který byl představen na autosalonu v Tokiu v roce 2005. Lancer se tak po 9. generacích dopracoval k ikonickému prvku, jenž v současné době reprezentuje i ostatní modely Mitsubishi.

Zákazníci si ostrý předek vozu natolik oblíbili, že si ho žádali i u dalších modelů – a Mitsubishi jim vyhovělo. Designéři se prý inspirovali vzhledem bojových letounů a žraloků. Jak vidíte podle fotek, něco na tom bude. Ostré hrany, bojovný výraz – opravdu se jedná o estetickou esenci čisté agresivity.

Varianty modelu

Základem v nabídce je verze Sportsedan. Uhrančivý pohled předních světlometů vás chytne a už nepustí. Kdo by nechtěl vlastnit automobil, proti kterému ostatní vypadají jako dětské hračky? Lancer Sportsedan se svým ostře řezaným vzhledem a nadupaným motorem pod kapotou je správnou volbou pro ty, kteří nechtějí žádné kompromisy a chtějí řídit čistokrevný Lancer.

Další variantou je Sportback. Jeho sportovně střižená střecha svažující se směrem dozadu vhodně doplňuje stylový kabátek, který pro Mitsubishi „ušili“ jeho designéři. Je až s podivem, jak se dá výrazně odlišit automobil od jiných, pomocí několika ostrých hran. Chromovaná přední maska a zamračené světlomety dávají vozu lehce temné ladění. Sportback se neusmívá, jako jiné vozy. On se výhružně mračí! Nechtěl bych být v kůži jeho protivníků na silnici.

Všechny závody minulých let s modelem Lancer se soustředily do jediného vozu – Mitsubishi Lancer Evolution. Design a technika byla vylepšena na nejvyšší možnou úroveň. Jedině tak mohla automobilka dodat svým zákazníkům čistý extrakt zábavné jízdy!

Motorizace

Pod kapotou najdeme pouze jediný motor – propracovaný 2.0 MIVEC Turbo. Maximální výkon je 217 kW (295 koní). Motor pohání všechna 4 kola (technika 4WD). Přeplňovaný zážehový agregát dosahuje skvělých výkonových výsledků, přestože zároveň splňuje přísnou emisní normu EURO 5.

Množství vypouštěného CO2 není sice na optimální hladině (240-243 gramů na 1 kilometr – záleží na zvolené převodovce), ale Lancer naštěstí nikdy nebyl konstruován jako ekologický vůz. Jeho čistě závodnické sklony vždy imponovaly mnoha řidičům a bude tomu tak i nadále.

Mitsubishi Lancer vybojoval v mnoha světových soutěžích rallye vítězství. Sportovní naturel závodních vozů se této japonské automobilce podařilo převést i na klasické silnice. Díky tomu už množství řidičů si „přičichlo“ k čistokrevnému sportovnímu vozu, které si nebere servítky a své řidiče vůbec nešetří.