Italské Lamborghini vždy provokovalo a vyrábělo vozy, které zaujmou. A to nejenom svými prvotřídními výkony, ale hlavně designem. Pro Lamborghini je klíčová klínovitá karoserie, která se stala typickou pro všechny supersporty.

Sednout si za volant tohoto ikonického vozu bylo snem asi každého milovníka aut. Cítit nadvládu nad 365 kW motorem byl neuvěřitelný zážitek. Desetiválcový motor s písty do V (a zdvihovým objemem 4961 cm3) se stal hlavní devízou Lamborghini Gallardo. Silný motor dokázal neuvěřitelně rozhýbat Gallardo, které vážilo jen 1430 kg. Maximální rychlost, kterou dosáhnete s tímto motorem je 309 km/h.

Lamborghini Gallardo bylo představeno na Ženevském autosalonu (na výstavišti Palexpo) v roce 2003. Jednalo se o model, který byl levnější variantou kultovního modelu Murciélago.

Úspěchy

Díky neotřelému designu v kombinaci s výkonným motorem se podařilo Gallardu překonat prodeje Murciélaga a stát se tak nejprodávanějším supersportem Lamborghini. Za 3 první roky se prodalo přibližně 5 000 vozů. Oproti jiným automobilkám to je samozřejmě zanedbatelné číslo, ale cena jednoho Gallarda byla přibližně 4 000 000 Kč.

Gallardo dostalo jméno po plemenu býka, který se proslavil svou bojovností. Ne náhodou má automobilka Lamborghini ve svém znaku rozzlobeného býka. Býci a celkově korida se stali mnohou inspirací pro designéry jednotlivých vozů – a také jejich jmen.

Design

Design Gallarda vychází z minulých modelů (převážně Murciélaga). Vzhled byl však výrazně předělán, takže můžeme najít jen podobné rysy u světlometů a sacích otvorů ve spodní části masky. Do popředí se dostaly ostré hrany, které působí nezvykle vedle elegantně (zároveň však agresivně) tvarovaného Murciélaga.

Interiér Lamborghini Gallarda je praktický a spartánský. Vše je na svém místě a nic nepřebývá. Zaujme barva vnitřních dílů (výplní dveří, spodní části přístrojové desky, střední části sedadel) podle zvoleného laku karoserie vozu.

Od uvedení na trh se spekulovalo, že v následujících letech přijde i otevřená verze – tzv. spyder. Lamborghini doopravdy představilo otevřené Gallardo na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2005. Do výroby se dostalo začátkem následujícího roku.

Modernizace

V roce 2006 prošlo Gallardo sérií modernizací. Jednou z nich byl upravený motor, který dostal o několik koní více. Výkon se zvýšil z 365 na 382 kW. Drobnými změnami prošel i celkový design vozu. Zapracovalo se na otvorech pro sání a také zádi vozu, která se snaží opticky snížit celý vůz. Nový motor dokáže rozjet Gallardo z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,3 sekundy.

Následovník modelu Gallardo byl představen letošní rok (2011) na autosalonu v Ženevě (tamtéž, kde se objevilo poprvé Gallardo). Nový vůz dostal do vínku jméno Aventador a hned po svém předvedení byl vyprodán do posledního kusu. Takovou sílu má jméno Lamborghini!