Když jsme byli malí, milovali jsme autíčka. Nejenom ta pojízdná, která jsme dostávali už v celku, ale i ta, která jsme si museli složit a vystavit je na poličku. Tato vášeň některé z nás neopustila ani v dospělosti. Spojením těchto dvou vášní vznikl – Kaipan 57 – pojízdný automobil, který dostanete jako stavebnici, kterou si musíte složit.

Původ

Kaipan 57 vychází z legendárního Lotusu 7, který znamenal veliký úspěch pro automobilku Lotus. Model 7 se vyrábí dodnes, ale pod jiným jménem – Caterham. Český Kaipan nabízí věrnou kopii původního Lotusu, ale samozřejmě s modernější technikou. Pod kapotou je ukryt přeplňovaný motor koncernu VW, který byl použit například u vozu Škoda Octavia. Jedná se o osmnáctistovku o výkonu 110 kW.

Celý vůz je plně homologován pro provoz na silnicích, takže po stavbě v něm můžete opravdu jezdit. Právě jízda je to, proč si lidé Kaipan kupují. Existuje málo vozů v dnešní době, které by řidiči předávalo skrze řízení tolik informací ohledně vozu. Vše jde mechanickou cestou – zapomeňte na zbytečné elektronické výpomoci a hračičky – vše je jako ze staré školy. Praví řidiči ocení precizní řízení, které dává kvalitní zpětnou vazbu od kol.

Cena a varianty

Kaipan je prozatím jen plný pozitiv. Jsou nějaká negativa? Někdo za ně může považovat stavbu vozu. Cena Kaipanu se pohybuje od 170 000 až 750 000 Kč. Nejnižší částka zní sice nádherně, ale je zde samozřejmě háček. Za tuto cenu dostanete pouze rám, karoserii, přední ramena, zadní vlečná ramena a rám předního okna (tato varianta se nazývá „C“).

Další variantou je „D“, který obsahuje vše, kromě motoru, převodovky a kol. Pro model C a D si musíte sami sehnat potřebné díly a sami je namontovat. Je možné si sjednat firmu, která vám za nemalý poplatek sestaví celý vůz. Ale přijdete o zážitek – možnost postavit si vlastní auto. Který chlap by o to nestál že?

Poslední verzí v nabídce je „F“. Jedná se o sestavený vůz, kterému chybí jen pohonné ústrojí. Je možné použít pouze konkrétní motor (1,8 Turbo 110 kW). Po kompletaci se vůz převeze do firmy Kaipan, kde dojde k překontrolování a vyplnění technického průkazu.

Jízda

Kaipan 57 je svým retro vzhledem natolik odlišný, že na ulici působí jako mnohem větší lákadlo, než mnohem dražší vozy prémiových značek. Vliv na to má i otevřená konstrukce, která sice vypadá na první pohled dokonale, ale při vyšších jízdních rychlostech si ji užijí jen velcí fajnšmekři.

Základem je se pořádně obléci, jinak vítr ve vyšších rychlostech vám přivodí nemalé zdravotní problémy. Ale za cenu churavého zdraví si užijete jízdu svého života, kterou zažijete jen s Kaipanem.

Kaipan 57 je splněným snem mnoha mužů. I v dospělosti jsme my muži stále dětmi a chceme si hrát – dokonce i s autíčky. A když se přidá ještě možnost si ho složit (a nejenom zajít do autosalonu a vyzvednout si ho), máme jasno – chceme Kaipana!