Už samotný název vozu (forester znamená v překladu z angličtiny „lesník“) nám napovídá jeho přirozené prostředí. Ano Forester je určen do terénu (kupříkladu lesu), kde se cítí jako doma. Je smutné, že většinu SUV vozů (kam patří i tento) jejich majitelé nikdy nevyvezou mimo asfaltové silnice. Podle statistik se do terénu dostane pouze 3-4 ze 100 vozů segmentu „Sport utility vehicle” tedy SUV.

Původ

Podívejme se trochu do minulosti na původ Foresteru. První generace se začala vyrábět v roce 1997. Premiéru měla v Japonsku a v průběhu roku se dostala do prodejen i v Evropě. Ani první generace nebyla čistokrevným SUV. Spíše šlo o tzv. crossover (kříženec). Snoubily se v něm výhody SUV a prostorných kombíků.

Automobilka Subaru s tímto vozem měla takových úspěch, že za prvních 9 let jeho výroby vyrobila 1 000 000 kusů. Z tohoto počtu bylo většina první generace Foresteru – ta druhá přišla na světové trhy v roce 2002. Nejnovější verze se začala prodávat před třemi roky (2008) a vévodí showroomům Subaru do dnešních dnů.

Stejně jako ostatní Subaru je Forester čtyřkolka. Od motoru jsou poháněna všechna kola (4×4). Tento fakt vychází ze závodních vozů, kterými se Subaru proslavil. Proto se s těmito vozy těžko zaseknete v terénu – vždy vás dostanou domů.

Design

Design Foresteru ničím nevyniká. Je velmi podobný dalším vozům značky Subaru – mohutné boky, velký rozchod a sebevědomý výraz v „očích“. Stejně jako všechna nová Subaru, má Forester rámová okna. Všechny vozy této značky jsou vytvářeny za stejným účelem: dovést jejich majitele bezpečně domů z jakkoliv divokého výletu. A vždy se jim to daří.

Interiér

Jestli jste někdy seděli v některém z nových Subaru, víte, jak to vypadá ve Foresteru – naprosto stejně. Všechny nové Subaru mají identicky vypadající interiéry, které jsou si podobné jako vejce vejci. Nejedná se o žádné nevzhledné plastové kreace – vše je klidné, praktické a ergonomicky rozložené. Ale chybí tu kreativita, která by odlišila jednotlivé vozy. Pánové ze Subaru – proč takhle šetříte?

Pro model Forester platí jedno – každý z cestujících má dostatek prostoru. A když myslím dostatek, tak myslím téměř nadbytek. Neumím si představit dlouhána, který by měl problém s výškou střechy, či tlouštíka, jež by se mačkal na zadních sedadlech. Štědré rozměry celého vozu se samozřejmě promítly i do interiéru, který je prostorný a vzdušný.

Motor

Typickým motorem pro všechny Subaru je boxer. Tedy motor s protiběžnými písty, který je v automobilu uložen horizontálně. Ti, kteří mají zájem o Forestera, si mohou vybírat z dvou motorizací. 16ventilový čtyřválec o objemu 2 litrů je zástupcem zážehových motorů. Druhým motorem v nabídce je vznětový „nafťák“ osazený technologií Common Rail, který má taktéž 16ventilovou techniku.