Ford Focus je hvězdou na poli osobních automobilů více než 10 let a nevypadá to, že jeho popularita opadne ze dne na den. Ford Focus se nám letos představil v inovované podobě (už 3. generaci). Má za účel přivést k tomuto kultovnímu vozu mladší řidiče, kteří vyžadují agilní motory, skvělý design a přesné řízení. A to vše jim může poskytnout nová generace Focusu.

Původ

První generace se objevila v roce 1998 a udržela se až do roku 2004. V tomto roce ho vystřídala nová generace, která vyjížděla z výrobních linek až do dnešního roku (2011). První dvě generace byly vyráběny jako 3-5 dveřové hatchbacky. Na přání zákazníků do výroby šly i karosářské verze sedan a kombi.

Pro ty nejnáročnější zákazníky byly připraveny upravené verze ST a RS, které byly pomyslnou špicí jak z hlediska výkonu, tak ceny. Za kvalitu se samozřejmě muselo připlatit – o ST a RS modely nebylo nouze. Staly se oblíbenými vozy začínajících jezdců, kteří chtěli mít kdykoliv k dispozici přesné a spolehlivé „sportovní náčiní“. A přesně tím byly Focusy.

Nová generace

Focus v nejnovější generaci představuje evoluci designového stylu, který americký Ford nazval jako „kinetický“. Inspirací jsou sportovci, sportovní náčiní a adrenalinové aktivity. To vše bychom podle designérů měli najít v designech automobilů s modrým oválem na přídi. Realitou spíše je, že nejzajímavější kreace a nápady se dostanou pouze na koncepční vozy, ze kterých mnoho nezůstane do sériové podoby. Je pravdou, že někdy to je i dobře.

Nový Focus se vyrábí jako 4dveřový sedan a 5dveřový hatchback. S 3dveřovou verzí se museli řidiči rozloučit – její prodeje nebyly dostatečné. Vynahradit jim to má ostře řezaný design nového vozu, pestrá paleta výkonných motorů a hlavně stále precizní a přesný podvozek, který plní všechna přání řidiče.

Technika

Díky novému víceprvkovému zavěšení zadní nápravy Control Blade, se výrazně zvýšila stabilita vozu, kterou ocení majitelé vozu při ostrých průjezdech zatáčkami. Pokrok jde neustále dopředu, takže ani Focus neušel modernizaci podvozku pomocí systému Dynamic Cornering Control.

Pod kapotou Focuse najdete některý z benzínových nebo naftových motorů. Pro milovníky vůně benzínu si páni z Fordu připravili dvojici motorů: 1.6 Duratec Ti-VCT, 1.6 EcoBoost. Ti, kteří chtějí ušetřit peníze za palivo, si jistě vyberou z šetrných naftových agregátů: 1.6 Duratorq TDCi a 2.0 Duratorq TDCi. Nejvýkonnějším motorem z nabídky je dvoulitrový motor Duratorq TDCi, který je nabízen hned v několika výkonových hladinách (115-163 koní).

Nová generace Fordu Focus má dostatek koňských sil a sportovního espritu, aby dokázala konkurovat neméně ostrým protivníkům z řad automobilek Volkswagen (Golf), Honda (Civic) a Mazda (206).