Ford kuje své „želízko v ohni“ dokud je ještě žhavé – nechce konkurenci v segmentu MPV ponechat v klidu. Nový C-Max a jeho větší dvojče Grand C-Max jsou jeho zbraní. První generace C-Maxu (z roku 2003) byla odvozena od úspěšného modelu Focus.

Nová generace je postavena na vlastní platformě, která více vyhovuje požadavkům na dostatek prostoru a zároveň precizní ovládání vozu. Nic tak nechybí ani nepřebývá – vše je vytvořené na míru zástupci MPV od Fordu.

C-Max je pětimístný a čtyřdveřový vůz, který ocení především rodiny s dětmi. Bohatě prostorný interiér okouzlí každého, kdo si do něj sedne a uvelebí se na širokých sedadlech. Pohodlné pérování vozu vhodně podkresluje „domáckost“ a pohodlnost celého vozu.

Pohodlí

Grand C-Max je delší o 140 mm a širší o 40 mm. Věřte nebo ne, ale je to neskutečný rozdíl! Nemusíte řešit, kam si složíte nohy, nebo se opřete. Je dostatek prostoru jak na předních, tak zadních sedadlech – nic neomezuje lokty ani kolena pasažérů. Střecha je dostatečně vyklenutá, takže ani „velikáni“ se nebudou cítit stísněně. Majitele „Grandu“ potěší především zadní pár dveří, který je výsuvný – po jeho otevření vznikne široký prostor pro pohodlné nastupování!

Klasický „malý“ C-Max se oproti minulé generace lehce zvětšil. Přibral pár kilo (což mu jistě odpustíme), ale především vyrostl do délky (+ 47 mm), šířky (+ 33 mm) a výšky (+ 31 mm).

Inovativní víceprvková zadní náprava Control Blade se osvědčila u nové generace modelu Focus, takže byla použita i zde. Tím perfektně doplnila kompletně novou podvozkovou platformu, na které nový C-Max stojí.

Design

Design vozu vychází z tzv. „kinetického designu“, který se americký Ford snaží v posledních letech promítat do svých vozů. Základ tohoto stylu jsou maskulinní linie vysportovaných mužů! Do procesu tvorby designu se připletly i sportovní nástroje – nejenom díky nim mají nové „fordovské“ vozy tak agresivní a ostrý vzhled.

Nejvýrazněji je kinetický design používán na koncepty a prototypy – do sériové výroby se dostávají bohužel/bohudík (nechám uvážení na čtenářích) pouze klidnější a konzervativnější verze s nádechem „kinetiky“.

Přední maska obou vozů dostala výrazná tvar, který ostře kontrastuje se spodními sacími otvory – dohromady tvoří ostře řezaný tvar přesýpacích hodin. Jednotlivé hrany jsou elegantně lemovány chromovými linkami. Dodávají určitý punc luxusu.

Mohutnost předku vozu není pouhopouhou manýrou konstruktérů. Tato část má výrazný vliv při kolizích na silnici (především s chodci). Proto moderní vozy mají vyšší stavbu – nejenom díky tomu mají skvělé výsledky v testech bezpečnosti NCAP!

Nejnovější modely (pro rok 2012) mají v nabídce motorů hned několik inovativních agregátů. Nemluvím zde jen o osvědčených typech jako Duratec a Duratorq. Do popředí (nejenom u zákazníků) se dostávají úsporné motory EcoBoost. Jejich kouzlo tkví v nízké spotřebě.