Nový model Sandero je ve skutečnosti převlečená Dacie Logan. Dostala nový kabátek a hned je z ní zářivý konkurent pro všechny malé hatchbacky – tedy i českou Škodu Fabii. Sandero je automobilem pro masy – tomu také odpovídá jeho cena, která začíná těsně pod 200 000 korunami. Zní to neuvěřitelně viďte. 5 místný hatchback se 4 válcovým motorem a tak nízkou cenou.

Samozřejmě to má háček. Sandero svůj původ rozhodně nezapře. Vyrábí ho rumunská Dacie, která spadá pod francouzský Renault. Vozy Dacie jsou proslulé jejich nízkou cenou, ale také horší kvalitou, která je v přímé úměře k ceně vozu. Neočekávejte tedy vysokou třídu, ale spíše si zvykejte na množství tvrdého plastu.

Dacia Sandero je poměrně líbivé auto, které by mohlo mít úspěch u rodin, které mají málo potomků a hluboko do kapsy. Přesně tam totiž Sandero cílí.

Design

Slušivý kabátek plný moderních tvarů mají na svědomí rumunští designéři, kteří ale dostali pomocnou ruku od svých francouzských kolegů z Renaultu. Výsledkem je automobil, jehož křivky si nezadají ani s těmi nejúspěšnějšími v segmentu nižší třídy. Přední světlomety jsou obkrouženy elegantní linkou, která začíná pod přední maskou.

Čirá optika světlometů ukazuje, že Rumuni se posunuli ve vývoji vozů o několik let dopředu. Na první pohled vypadá Dacia Sandero pěkně, ale z bližšího pohledu (který získáte nejenom z řízení) zjistíte, že se tu opravdu šetřilo.

Technika

Skla nejsou lepena, ale pouze zasazena do gumových rámů, zpětná zrcátka jsou velikostně přijatelná, ale jejich natáčení je jak z doby kamenné. Víčko od nádrže by mohlo pamatovat doby první Favoritů. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál. Někde se nízká cena prostě musela odrazit – bohužel Rumuni nejsou kouzelníci, takže úspory se dělat musely.

Interiér je sice plný tvrdých plastů, které nevypadají dobře, ale je praktický. Všechny ovladače vnitřních systémů jsou sdruženy v stříbřitém středovém panelu. Tvary přístrojové desky jsou jednoduché a funkční. Stejně tak 3ramenný volant. Dobře se drží a je z měkčího plastu, takže tolik netlačí.

Sedadla vpředu i vzadu jsou potažené jednoduchou textilií a svůj účel plní. Musím pochválit pohodlí zadní řady sedadel – pohodlná a prostorná. Těžko si zde někdo bude stěžovat.

Motory

Dacia Sandero má v motorové paletě hned 4 motory – jsou samozřejmě převzaté od mateřského Renaultu. Jedná se o 2 benzínové a 2 naftové agregáty. Jako zástupci zážehových motorů jsou zde: 1,2 16V 75 k / 55 kW – 1,6 MPI 85 k / 62 kW.

Vznětové motory jsou osazeny moderní technologií Common Rail a filtrem pevných částic – rozhodně se nejedná o žádná ořezávátka: 1,5 dCi 75 k / 55 kW FAP – 1,5 dCi 90 k / 65 kW FAP. Každý řidič má tak na výběr z několika kvalitních pohonných jednotek. Za sebe určitě doporučuji slabší naftový motor 1,5 dCi. Klidný chod, příjemná spotřeba paliva (4,0 litru na 100 kilometrů) a hlavně dostatek výkonu.