Rumunská automobilka Dacia ve spolupráci s mateřskou společností, francouzským Renaultem, začala vyrábět osobní vůz, který znamenal velký úspěch pro Dacii. Logan se dostal do výroby v roce 2004 a v průběhu let prošel nejednou modernizací. Ta poslední vypadá poměrně k světu, když vezmeme v potaz původ vozu. Logan se v současné době vyrábí jako 4dveřový sedan, 5dvěřové kombi, 2dveřový pick-up a nakonec jako 5dveřový veliký van.

Dacia Logan si své zákazníky nezískala kvalitním provedením karoserie či úspornými motory. Dacia na to šla jinou cestou – nízkou cenou. Ta okouzlila mnohé, a proto není divu, že na ulicích vidíme tolik Dacií. Ještě větší úspěch než Logan má nejnovější SUV model Duster.

Nová verze Loganu nabídla větší prostor pro cestující a modernizována byla také technika. Motory sice stále dodává Renault (jenž je vlastníkem automobilky Dacia), ale přesto se jedná o kvalitní pohonné jednotky.

Design

Z vnějšku vozu vypadá nový Logan příjemně a bytelně. Bez pohledu na znak automobilky na přídi byste těžko uhodli, odkud pochází. Společná práce designérů Renaultu a Dacie přinesla své plody a nejvíce z toho vytěžil právě Logan.

Nemá žádné sportovní manýry, proto stavba vozu je poměrně vysoká (oproti jiným sedanům). Což ocení především vyšší cestující, kteří se nemusí bát o nedostatek prostoru. Čiré přední světlomety a chromovaný gril sání Loganu rozhodně sluší. Stejně tak pěkný „zadeček“, který plynule navazuje na celý vůz a nepůsobí jako zbytečný a nevkusný přílepek.

Interiér

Co si však zaslouží výraznou kritiku, je interiér. Zde je opravdu vidět původ vozu – Rumunsko. Nekvalitní plasty, které často vržou a nejsou hezké ani na pohled. Mateřská automobilka Renault by se měla nad Dacií smilovat a dát jí k dispozici některý z jejích interiérů – Francouzi byli vždycky špička v designu a je to vidět nejenom na interiérech jejich vozů. Logan rozhodně musí zapracovat na vnitřku – tvrdé plasty se dají očekávat u indických vozů, ale Logan je určen i pro Evropu. Trochu snahy by to chtělo Dacie!

Varianty modelu

Kde se strohý a jednoduchý interiér opravdu hodí je varianta pick-up. Zde dokonce očekáváme podobně spartánský vnitřek vozu. Vždyť pick-upy neslouží k převážení našich něžných poloviček, ale k práci.

Zadní část Loganu se proměnila v užitečný ložný prostor. Ten ocení především ti, kteří potřebují často převážet větší náklady. Pick-up zaznamenal množství prodejních úspěchů díky nízké ceně. Svého času šlo o nejlevnější vůz v segmentu „pickupů“ na našem trhu.

Praktičnost a jednoduchost Dacie oceníte také u verze Logan MCV. Tento nepřehlédnutelný „obřík“ zabodoval u řidičů s rodinným cítěním. Cena začíná těsně pod hranicí čtvrt miliónu, ale i přesto je v této základní verzi zabudován airbag a antiblokovací systém ABS.

Dacie Logan je auto pro masy – nízká cena a strohý, byť praktický interiér může oslovit spoustu Čechů. Je otázkou, jestli dají přednost levnějšímu rumunskému vozu, nebo dají přednost českým vozům značky Škoda.